woensdag 3 maart 2010

Bengalore, Mysore & Hampi

Voorlopig even mijn laatste berichtje! Naja, voor waarschijnlijk de komende 10 dagen dan. Of zoiets. Want zolang ben ik van plan er even tussenuit te gaan om te zien wat (zuid) India nog meer te bieden heeft. Ik hou het voor het gemak even op 3 dagen Bengalore, 2 dagen Mysore & 2 dagen Hampi. En das dan exclusief reizen wat van plaats naar plaats zeker een overgroot deel van de dag in beslag zal nemen. Vrijdagochtend is de kick-off, op naar Bengalore! Met de bus! Een paar uurtjes hobbelen en heen en weer geschud worden om op plaats van bestemming opgewacht te worden door de zoon van Xavier zijn zus. Precies. Die ja. Super chill natuurlijk aangezien hij mij een rondleiding door de stad wil geven en me zelfs meeneemt voor een tour door Banerghatta Biological Park! En daar sta ik echt helemaal strak van, we gaan gewoon proberen tijgers en olifanten te spotten. In het wild!!! Ik probeer m'n enthousiasme nog een piepklein beetje te onderdrukken in het geval het niet door mocht gaan maar als 't echt zo ver is krijs ik de hele wereld bij elkaar. 7.0 op de schaal van Richter. Ik brul de vacht van die tijger strak achterover als ik er eentje zie! Lijkt me prachtig om mee te maken. Maar goed, even afwachten nog. Daarna dus Mysore checken, Hampi onveilig maken en weer terug naar Bengalore om van daar uit weer de bus te kunnen pakken naar het vertrouwde Tiruvannamalai. Dat is dus m'n guideline. Heb heel ergens achter in m'n hoofd misschien nog wel een piep kleine optie om vanuit Hampi over te hoppen naar Goa maar ik denk dat ik aan deze planning wel even genoeg heb voor de komende tijd. Jullie horen het wel als ik terug ben!

Vanavond trouwens een Hippie afkomstig uit Jeruzalem, studerend in de USA en woonachtig te Thailand over de vloer gehad die met z'n gitaar wat liedjes kwam spelen. Echt geweldig. En volgens hem ben ik aangetrokken door Mt Arunachala. Ik heb niet voor deze plek gekozen maar ik ben geselecteerd. En dat kon ie nog verdomd geloofwaardig overbrengen ook! Haha! En dan nog iets... ik heb leren schrijven in Tamil! Het gaat steeds een stapje verder! Kan inmiddels tellen tot 20 (jaaahaaa... in Tamil dus), ken een paar woorden (o.a. vader, moeder, zus, vriendin) en kan nu een aantal namen schrijven. Echt fantastisch. En dat allemaal geleerd van de kinderen, hoe mooi is dat! Nou... super mooi! Echt geweldige kids!

Maar goed, nu dus even een korte blog break. Hopelijk kom ik terug met de meest fantastische verhalen en world press photo waardige foto's! Let's hope so!





7 opmerkingen:

  1. hoi lieverd.
    tuurlijk kom je tijgers tegen. die zitten nu al ongeduldig te wachten op dat ventje met zonnebril.
    erg moeilijke taal,mooie letters!
    kus,moesie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie dat je Yoni hebt geschreven, moet het niet met een dubbele N die ook in Tiruvannamalai zit. Overigens is er ook een klank die in de buurt komt van 'uh'.
    Maar ziet er al mooi uit.

    Vraagje, je bent bij die school geweest, heb je daar ook plaatjes van? Ik moet volgende week een presentatie geven op een LOM-school dan zou het leuk zijn als ik foto's kan laten zien hoe het daar (anders) op school an toe gaat.

    Lukt het niet dan hoop ik dat je het goed hebt gehad op je rondreisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'T is een soort van vrije vertalling, er staat dus niet letterlijk Jonne maar heeft de klanken van Johnny. Want zo heet ik hier immers :)

    Zal je via de mail een paar plaatjes van de school doorsturen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wowwww!
    Zelfs als je daar zit krijg je het voor mekaar allemaal plattegronden met kruisjes en rondjes en pijltjes te maken....pfieuw. Alleen dat vind ik al knap. Toffe route Jon, heel gaaf! Mijn Lonely Planet hier zegt dat je alleen op moet passen voor meterslange Komodo-varanen. Schijnen best nog agressief te zijn!

    Njoy!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Cool dat je de taal al een beetje spreekt en kunt schrijven. Mooi mijn naam in Tamil =)
    Ga je updates missen de komende tijd. Geniet van je rondreis broertje!! Take care, liefss xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve Jonne,
    Wat een geweldig verhaal.
    Geniet maar van dit erg mooie land met byzondere cultuur.
    Leuk dat je t zo naat je zin hebt!!!.....dus genieten maar!!!!
    Dikke kus Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen