donderdag 18 februari 2010

Voetbal!

Zo. Vanavond een ultiem geluksmomentje; de kinderen leren voetballen! Gisteren in de stad met Priya een voetbal gekocht omdat de bal die ze hadden lek was. Vandaag de nieuwe bal natuurlijk direct uitgeprobeerd. Door Xavier (man van Kumari) werden de kinderen in 2 ritjes van school gehaald met de Riksha. 15 kinderen per keer. In een tuc-tuc. Zie je het voor je! Prachtig. Op de begane grond waar de kinderen allemaal slapen (ik slaap op de 1e verdieping bij Kumari, Xavier & kids) werd ik onthaald door de 30 kinderen met een welkomstlied. Echt geweldig, helemaal ingestudeerd. Daarna mocht ik ze ieder 3 koekjes geven en kreeg ik van elk kind een kusje op m'n wang. Superlatieven te kort. Echt overweldigend.

Van 1 van de kinderen (Yanini) kreeg ik de vraag of ik een jongen of een meisje was. Vanwege mijn grote gespierde tieten kan ik me dat natuurlijk goed voorstellen dat je daar van in de war raakt maar het was helaas vanwege m'n haar. Lang(er) haar zijn ze in India niet gewent bij jongens. Ze vinden het wel prachtig en ik ben dus de 'handsome sir'. Kan ik mee leven haha!

Maar goed, terug naar het voetbal. Van 4 plastic zakken, 2 goals gemaakt met een dikke steen erop zodat ze niet konden wegwaaien. Dan de teams verdelen. Best lastig als iedereen bij mij in het team wil maar het is uiteindelijk toch gelukt. Iedereen natuurlijk als een malle achter die bal aanrennen en helemaal door het lint gaan als er gescoord wordt. "Sir! Sir! Sir! Goooaaalllll!!!!!!" De high-five en boks geïntroduceerd om een doelpunt te vieren en tja... dan moet je dat dus bij elk doelpunt bij elk kind herhalen. Eindstand was 16-9 voor ons. Dat was dus aardig wat handjegeklap. Vooral omdat een tegengoal ook gevierd moest worden. Door mijn team én door de tegenpartij. Maar natuurlijk erg leuk allemaal. Af en toe schoot de bal trouwens van het veld af en sprongen de kinderen er direct achteraan. Totdat Ajit met grote ogen naar me toe kwam rennen dat hij de bal net op tijd bij een slang vandaan wist te pakken. Ik dus meteen erachter aan maar ik werd tegengehouden door de hele groep. 3 kinderen aan m'n linkerbeen, 3 aan m'n rechterbeen en 2 in m'n nek. Noooooooooo, don't go there. Dangerous!! Hmmm... volgende keer dus maar even kijken zonder kids. En moesie: jaaahaaa. Ik doe voorzichtig. Ook al zijn het cobra's. Hahaha! Volgens Kumari zijn de grote cobra's niet lief maar de baby cobra's zijn heel schattig. Omdat ook die kunnen hooden (rechtop staan). Ik zeek zowat in m'n broek van het lachen toen ik dat hoorde.

Na het voetbal lekker douchen met een emmertje water. Dat is eigenlijk nog best wel relaxed! Het water heeft een perfecte temperatuur, lekker warm zelfs. En dat zonder warm water! Das dan wel weer een voordeel van een watertank op je dak.

Nu in de woonkamer op de bank met een vers gezet bakkie koffie van Kumari. Het leven kan zo mooi zijn. Al mis ik nog steeds wel het front in NL dat altijd keihard achter me staat. Waaronder natuurlijk m'n meisie. Maar gelukkig kan ik goedkoop bellen met m'n India nummer. 6rs per minuut naar een internationaal nummer, das zo'n 10 cent.

Ennuh... JAAAAAA!!!! Foto's!!!! Ik heb snel een paar jpg foto's vanaf het huis kunnen schieten ipv van RAW en op die manier Lightroom kunnen omzeilen. Op een beetje ingewikkelde manier dus toch 3 foto's kunnen fixen. En een aantal van het voetbal die Kumari heeft geschoten met haar eigen camera!! Enjoy!















8 opmerkingen:

  1. Tja met foto's d'r bij gaat het helemaal leven dus, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldigggg!! Die foto's, echt fantastisch.
    Dikke kus, zus

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Jon, 't lijkt of je er al een maand bent, er worden liedjes voor je gezongen, je bent de aanvoerder van het voetbalteam, hebt een eigen slaapkamer veroverd en nog een heerlijke kommetjes-douche in de ochtend ook!!! Kan niet beter. Moet ik je weimar-huisje alvast onderverhuren? :P Geniet er van gekkie, ik denk aan je!

    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He oppakken is....! Denk niet dat mijn zus dat leuk vindt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hi lieverd!
    geweldig om je belevenissen te lezen.
    wat een leuke kiekjes! fijn dat het zo goed met je gaat. doe me een lol en ga niet achter slangen aan.
    dikke zoen, moesie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha "Handsome Sir", ik dacht meer aan Pappa Jonne.
    Wat ben je toch schattig!
    Het klinkt in ieder geval als een vrolijke boel daar!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Djonnisurr,

    Engerd, kijk je wel even uit met die reptieltjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jonne, vanmorgen kregen we van het adres van je weblog. Genieten!!! We hebben er zoveel lol aan. Heel veel plezier,
    Hester en René

    BeantwoordenVerwijderen