vrijdag 19 februari 2010

Hollywood Hero

Vandaag met de riksha het stuk land van Xavier & Kumari opgezocht omdat er geploegd moest worden. Half uurtje heen & dus ook een half uurtje terug. En wat een plaatjes kom je dan tegen, levende ansichtkaarten. En ik maar denken dat dit stukje Tiruvannamalai al aardig back to basic is. 15km verder weg van de 'stad' vind je het échte plattelandleven. Ieniemienie dorpjes met kleine hutjes (deed me denken aan een Lord of the Rings scene (for what's worth it)) en een uitgetrekt stuk natuur met rotsen, bossen en rijstvelden & poeltjes. PoelTJES inderdaad, want het is al aardig droog en de helft is daardoor verdampt. Ook hier schijnen die stomme makaken rond te lopen maar ik heb er geen 1 gezien, wel weer heel veel reptielen en laat me das natuurlijk véél belangrijker. Wel steeds dezelfde overigens, heb de kameleon waar ze het de hele tijd over hebben helaas niet kunnen spotten. Maar goed, het was ook al tegen 10-en dus al redelijk heet. Zelfs een slang in een waterput gespot maar te ver weg voor identificatie. Shit.

Bij het stuk land aangekomen transformeerden de wolken in gezichten met een grote glimlach, vlogen de vogels al fluitend rondjes om mijn hoofd en huppelden de geiten en koeien vrolijk achter me aan. Wat een rust. Een momentje van zen. Daarna liet Kumari me zien wat er zoal op het land aangelegd / geplant is. Bananenbomen, palmbomen (de kokosnoot variant), rijst, papaya, mango, komkommer, tomaten, watermeloen & nog een vrucht waar ik nog nooit van gehoord had en inmiddels de naam weer van vergeten ben. Leuk om te zien, maar verdomme net even tijdens dat kleine stukje over 't land m'n armen verbrand. En dan die Indiërs nog steeds met oorwarmers op omdat ze anders bang zijn dat ze kou vatten. Ik ben echt bang voor de komende maanden aangezien het dan volgens hen pas écht heet gaat worden. En geloof me, ik kan de hitte goed handlen maar nog eens een keer dik 10 graden erboven op en ik denk dat er wel iets in me gaat knappen. We zullen zien.

Op de terugweg bij zo'n klein hutje een ijskoude cola gekocht. Logisch dat het kan natuurlijk maar het is echt vreemd. Best grote contrasten allemaal. Maar boeiuh, dat volle flesje cola had ik in 30 seconden omgetoverd tot een lege. Zonder moeite. Eggggg wellll. Weer iets verder terug op de terugweg kwamen we langs een pond of waterwell... wat is het Nederlandse woord ook alweer? Damn. Ik ben a couple days in India en speek now almost al no Nederlands meer. Klassiekertje. Maar goed, dat dus. Daar waren tientallen vrouwen bezig dat ding verder uit te graven, Xavier zette de riksha direct aan de kant om mij er foto's van te laten maken en écht iedereen begon weer te lachen en naar me te zwaaien. Dit keer echt extreem. Allemaal schreeuwen in Tamil natuurlijk en met Kumari als tolk kwam ik erachter dat ze dachten dat ik met een camera langskwam om een vrouw uit te kiezen om mee naar het westen te nemen. En ze stonden allemaal te springen om gekozen te worden. Een super oud vrouwtje had zelfs wel haar man willen inruilen voor deze 'Hollywood Hero' hahaha!!!

Thuisgekomen direct weer even verder gegaan met m'n laptop om eindelijk eens die update te fixen. En dat is gelukt!!! Eindelijk dus weer op volle toeren verder knallen in het raw formaat. En dus gelijk een paar extra plaatjes!

Vandaag trouwens voor het eerst kip gehad! Kippetje wordt in een klein hokkie uitgezocht, afgeslacht en in een zakje gepropt. Ik ff voelen en dat vlees is dan natuurlijk nog warm. Best grappig. En het smaakt fantastisch. Maar dat is echt alles dat hier wordt gemaakt. Dat valt gewoon eigenlijk niet te beschrijven. Ga ik dus ook niet doen.

Morgen in de ochtend misschien terug naar het land omdat er vandaag dus niet geploegd werd. Mensen waren niet op komen dagen dus wordt het een dagje opgeschoven. Maar misschien dus. Want eerst nog een foto maken van 't hele weeshuis en een fotolijst in de stad uitzoeken omdat we in de middag op bezoek gaan bij de burgemeester. Daarover later meer.

Thanks trouwens voor alle leuke reacties, echt fijn!

See ya!











Ze waren echt gigantisch blij met de stickers, moesie!!! (alle 30 met sticker op voorhoofd)







7 opmerkingen:

  1. Hollywood HERO!

    Haha, jij hebt het nu pas echt voor elkaar :P! GEWELDIG! Maar, zeg 'ns eerlijk, het waren egg wel 31 stickers die uitgedeeld zijn....jij liep daar HEEL duidelijk de hele middag met een winnie-sticker op je voorhoofd...!!! Ennum, jouw reptieltjes zijn ook nog springlevend, no worries! Was vanmiddag bij ze op de thee!

    Kus xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik mis een 'like' of 'respect'-knop ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij gelooft ook alles wat Kumari en Xavier jou op de mouw spelden ;-) Die maken wel lol met jou dus, heel goed!

    Die kameleon is natuurlijk erg doorzichtig :P en ik zou maar snel wat Tamil leren, zodat je nog een beetje oppikt wat ze schreeuwen.

    Groeten van alle andere Hollywoodheroes ;-P

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi lieve schat!!!
    wat heb je weer een fantastische dag gehad.
    enig die stickers op de kinderhoofdjes! morgen allemaal een nieuwe? wel goed smeren in de zon.
    mmmmmm mango. dikke dikke kus,groetjes voor de familie,moesie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tja, uitslover....ze zeiden niet Hollywood, maar Bollywood. En dat is eggg wellll iets anders.

    En Jacqueline heeft gelijk, goed insmeren. Die narigheid kan je niet hebben.

    Trouwens wat voor lijm heb je gebruikt voor die stickers op die arme kinderen hun voorhoofd? Lopen ze over een paar weken mogelijk alle 30 met een witte vlek op hun voorhoofd.....

    Have fun....

    Hester en René

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik een sticker op m'n voorhoofd? Nee man, ik had 'em op uhhh... ik had helemaal geen sticker!


    Had trouwens ook best Bollywood kunnen zijn ja. Shit. Alhoewel. Die Bollywood sterren worden nog meer vereerd. Maar ik ben ook heel makkelijk wat dat betreft hoor. Hollywood of Bollywood: ik blijf een hero! YEAH!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Jonne Peen
    Daar dacht ik meteen aan, toen ik las dat je naar India ging. Ik zie je nog als kleine Jonne, die om z'n speen vraagt.Mag ik niet schrijven, deuk in je B(H)ollywood status.
    Vind het helemaal top wat je doet, we lezen je weblog trouw en genieten ervan, vooral de foto's.
    Heel veel liefs: Henk, Bea, Kirsten en Anniek

    BeantwoordenVerwijderen